Menu Zavřeno

Apple akcie zblízka – Vypuštění každého iPhone zařízení

Jak jistě víte, tak důležité zprávy, oznámení a uvádění nových produktů na trh výrazně ovlivňuje ceny finančních instrumentů. Je to celkem logické, uveďme si to například na apple akciích. Co myslíte změní se nějak cena akcií po vypuštení nového iPhonu na trh? Odpověď je, samozřejmě ano, výrazně se totiž změní výdaje firmy za výrobu, za reklamu apod, ale samozřejmě i také obrat firmy za prodání nového produktu.

V případě, že se mu povede úspěšně vstoupit na trh a bude o něj zájem, tak můžeme očekávat růst ceny akcií. V opačném případě samozřejmě mohou stagnovat, anebo dokonce i klesat, pokud se nepovede prodat určitý počet. U některých společností nové produkty nemusí mít zas tak výrazný vliv na ceny akcií, to ale u Applu určitě neplatí, protože podle historie víme, že vždy se výrazně změnily. Pojdme se ted spolu podívat, jak moc a zjistíme, jestli bychom na těchto výkyvech mohli při obchodování něco vydělat.

Aple postupné uvádění produktů na trh a pohyb ceny akcií

V následující tabulce zjistíte, kdy byly Apple produkty uvedeny na trh a jaká byla cena akcií v té době. Hned v dalším sloupci jsem pro vás vypsal, jak se jejich hodnota změnili po 1 měsíci a po 6 měsících. Podívejte se tedy na následující hodnoty, poté si společně shrneme, co jsme z nich schopni vyčíst.

Datum vypuštěníProduktCena při vypuštěníCena po 1 měsíciCena po 6 měsících
23.Října 2001iPod1,111,25 +1,69 +
 29. Června 2007iPhone17,4418,83 +28,31 +
15. Ledna 2008MacBook Air22,318,5 –23,1 +
5. Února 2008iPhone (první generace)19,4717,78 –22,85 +
11. Července 2008iPhone 322,723,2 +12,6 –
19. Června 2009iPad20,222,1 +29,4 +
3. Duben 2010iPad 233,9737,75 +40,94 +
11. Března 2011iPhone 450,250,1 –54,3 +
21. Září 2012iPhone 595,284 –63,1 –
2. Listopadu 2012iPad85,4984,83 –63,51 –

Závěr

Pro lepší orientaci jsem u hodnot po prvním a šestém mesíci přidal znaménka + a -. Pokud je například cena po prvním měsíci vyšší, než byla při vypuštění produktu na trh, tak je označená plusem, v opačném případě minusem. Pojdme si to tedy shrnout, po prvním měsíci cena stoupla pouze v 5 případů z 10, kdežto po 6 měsících se zvýšila v 7 z 10 případů.

Čeho jsem si také všiml je, že pokud Apple vypustil více produktů velmi brzo po sobě, například MacBook Air a iPhone (první generace), tak cena hned po prvním měsíci nevzrostla, šla sice nahoru a to velmi výrazně , ale až po půl roce. Pokud se tedy rozhodnete obchodovat podle data vypuštění nového produktu, tak doporučuji si velmi pečlivě přečíst všechny informace o něm a o tom, jak moc by asi mohl zatřást s cenou akcií. (Kolik toho nového přináší oproti minulému modelu apod.) Kromě sledování vypouštění nových produktů byste také měli sledovat výnosy Applu za poslední čtvrtletí, ty můžete najít, pokud například do googlu zadáte „apple revenue and earnings releases“, anebo nějaký jiný podobný výraz.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.